Rozluznij Sie

Rozrywka dla każdego!

Ogłoszenie

Pokaż/ukryj radio
Kod: Zapraszamy na konkurs: http://rozluznijsie.pun.pl/viewtopic.php?pid=309#p309 Zarejestruj/zaloguj sie, a poczujesz moc płomienia ;d

#1 2014-10-13 14:54:10

CzarusCzarowny

Zajebisty!!! <3

Zarejestrowany: 2014-08-20
Posty: 117
Punktów :   

Bugatti

artystycznej; zmarł 21 sierpnia 1947 w Paryżu. Uchodzi za wynalazcę samochodu wyścigowego z silnikiem z doładowaniem (sprężarkowym). Jego samochody wygrywały (względnie zajmowały czołowe miejsca) w prawie wszystkich ważnych wyścigach przed II wojną światową.

Zakłady produkcyjne znajdowały się w miejscowości Molsheim (Alzacja). Przedsiębiorstwo Bugatti wyprodukowała łącznie około 2500 samochodów, z których wiele zachowało się do dzisiaj. Najwięcej wykonano samochodów model Type 57 z 8-cylindrowym silnikiem - 750 sztuk.

Modele wyścigowe[edytuj | edytuj kod]

1938-Bugatti Type 57/57SC Atlantic

Bugatti Type 59

Bugatti EB110

Bugatti Veyron
1910-1914 Bugatti Type 13/Type 15/Type 17/Type 22
1922-1926 Bugatti Type 29
1923 Bugatti Typee 32 "Tank"
1924-1930 Bugatti Type 35/Type 35A/Type 35B/Type 35T/Type 35C/Type 37/Type 39
1927-1930 Bugatti Type 52 (samochód elektryczny dla dzieci)
1936-1939 Bugatti Type 57G "Tank"
1937-1939 Bugatti Type 50B
1931-1936 Bugatti Type 53
1931-1936 Bugatti Type 51A/Type 54 GP/Type 59
1955-1956 Bugatti Type 251
Modele drogowe[edytuj | edytuj kod]
1912-1914 Bugatti Type 18 "Garros"
1913-1914 Bugatti Type 23/Type 23 Brescia Tourer
1922-1934 Bugatti Type 30/Type 38/Type 40/Type 43/Type 44/Type 49
1927-1933 Bugatti Royale
1929-1939 Bugatti Type 46/Type 50/Type 50T
1932-1935 Bugatti Type 55
1934-1940 Bugatti Type 57/Type 57S/Type 57SC
1951-1956 Bugatti Type 101
1991-1995 Bugatti EB110
2005- Bugatti Veyron
2008- Bugatti Veyron GrandSport
2010- Bugatti Veyron SuperSport
Modele koncepcyjne[edytuj | edytuj kod]
Bugatti ID 90 (1990)
Bugatti EB 118 (1998)
Bugatti EB 218 (1999)
Bugatti Type 57 Evoluzione (2009)
Bugatti Stratos (2009)
Bugatti Galibier 16C (2009)
Bugatti Aerolithe (2010)
Bugatti Super-Sedan (2011)
Bugatti Altess (2011)
Różne szczegóły godne uwagi[edytuj | edytuj kod]
Bugatti Royale, z potężnym silnikiem o pojemności skokowej 13 litrów. Silników wykonano więcej niż pojazdów, wobec tego pozostałe silniki zastosowano do napędu expresu kolejowego Trans Europa Express. Jeden z egzemplarzy Royale sprzedano na licytacji w roku 1987 za około 15 milionów USD.
Bugatti Type 51, którego wykonano tylko 35 sztuk, uchodził za najpiękniejszy samochód świata[potrzebne źródło].
Ostatni prawdziwy Bugattii został wyprodukowany w 1956 roku, był to wóz sportowy o oznaczeniu 101, wykonany w sześciu egzemplarzach, na bazie Typu 57. Design tego samochodu przypomina wczesne wykonania modelu Corvette.
W Duisburgu istnieje klub Bugatti Club, założony przez kierowcę fabrycznego Kurta Kiefera.
Firma De La Chapelle oferuje na zamówienie repliki modeli Type 55 i Type 57S.
Bugatti Automobili SpA[edytuj | edytuj kod]
W 1987 roku włoski przedsiębiorca Romano Artioli, założył w Campogalliano przedsiębiorstwo Bugatti Automobili SpA, mające na celu przywrócenie do życia tej świetnej niegdyś marki. Efektem prac był zaprezentowany w stodziesiątą rocznicę urodzin założyciela przedsiębiorstwa, supersportowy model Bugatti EB110 w 1991 roku. W 1990 roku zaprezentowano model Bugatti ID 90, który mógł trafić do produkcji seryjnej, ale wybrano projekt Bugatti EB110, a autorem projektu ID 90 był Giorgetto Giugiaro. W 1993 roku zaprezentowano prototyp limuzyny oznaczonej EB 112, która jednak nie doczekała się produkcji seryjnej. Supersportowych modeli Bugatti EB 110 GT powstało 95 sztuk a modelu Bugatti EB 110 SS 31 sztuk. We wrześniu 1995 roku zamknięto przedsiębiorstwo, jednocześnie kończąc produkcję we włoskich zakładach.

Bugatti Automobiles SAS[edytuj | edytuj kod]
Przedsiębiorstwo Bugatti znowu odżyło, kiedy Volkswagen zainteresowany przejęciem przedsiębiorstwa odkupił prawa do jego znaku handlowego w 1998 roku. Siedzibę przeniesiono z powrotem do alzackiego Molsheim we Francji. Jeszcze w tym samym roku pokazano pierwszy prototyp oznaczony EB 118. Było to duże, luksusowe, sportowe, dwudrzwiowe coupé z silnikiem z przodu. W 1999 roku zaprezentowano kolejny prototyp, tym razem czterodrzwiową limuzynę oznaczoną EB 218. W tym samym roku przedstawiono trzeci prototyp Bugatti 18/3 Chiron. Był to sportowy samochód z silnikiem umieszczonym centralnie. Wszystkie trzy prototypy zaprojektował Giorgetto Giugiaro.

Również w 1999 roku pokazano prototyp modelu Bugatti 16.4 Veyron, zaprojektowany przez stylistów Volkswagena. Zdecydowano, że to właśnie ten model trafi do produkcji seryjnej. Planowano jej rozpoczęcie na rok 2003, jednak aby osiągnąć założone rezultaty, prace nad autem trwały dłużej. Samochód jest wyposażony w 16 cylindrowy silnik osiągający aż 1001 KM i osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 400 km/h. Produkcję rozpoczęto w 2005 roku.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.extreamsquad.pun.pl www.grafikaap.pun.pl www.fizjouj.pun.pl www.menele.pun.pl www.vynnth.pun.pl